VOLKAN APAYDIN - Biliyo bikaç bişiy...

Beyin yakan fikir adamı

ABD: Ne ölün ölüme, ne dirin dirime

BU YAZIYA GUNCELLEME:

Türkiye, ABD'den gelecek ABD vatandaslarina pasaporta basili vize basvuru islemlerini, havaalaninda vize ve elektronik vize islemlerini askiya aldi. Misilleme olarak verilen bilgi, restine rest olarak yanki buldu.

--------------------------------------

ABD rest cekti diyebiliriz...

Amerika Birlesik Devletleri, bugun itibariyle Türkiye vatandaslarina gocmen olmayan vize basvurularini askiya aldi. Yani turistik seyahat, egitim vizeleri, degisim programi vizeleri, business vizeleri icin basvuru yapilamayacak. Suresiz olarak uygulanan bir islem olacagi aciklandi. Yani bu durum ne kadar devam eder belirsiz.

Bakin ben siyasetci degilim, gordugumu soyluyorum. Irak'i kimseye yedirmedik, Suriye'yi de yedirmeyiz. Irak'ta bir devlet kurduracagiz, Suriye'ye de sonra gelecegiz demek bu bana gore. Türkiye'nin su anki Ortadogu tutumunu begenmiyor; bu sure zarfinda da bana gelip gitmeyin kardesim, madem oyle iste boyle tarzinda bir tavir. Bu Ortadogu meselelerini cozmez. Bu Pyd, Ypg, Lpg, Tupgaz artik ne teror orgutu varsa onlarin cirit atmalari karsisinda Türk ordusunun orada bulunmasina karsi koz olarak kullanilmaz. Bu tarz triplere Almanya, Hollanda da girdi. Sonuc olarak al gulum ver gulum devam etti.

Obama zamaninda boyle olaylar olmuyordu. Obama, ben silahimi satarim sonra koyar kafami yatarim diyordu. Ben daliyorum sen de dal diyip, arayi da sicak tutan bir politikasi vardi. Politika nedir desen, Make America Great Again diye bagiracak olan Trump ise, isleri blofle devam ettiriyor. Ortadogu'nun mayasini bilmiyor, isleri nasil cozeceginden habersiz. Boyle olunca da, seni ulkeye almam kardesim diyerek akli sira tehdit ediyor.

Tayyip beyden gelecek bir "cok da fifi, biz isimize bakariz" aciklamasini destekleyecegim. Ulkenin cikarlari, ABD iliskilerinden daha onemli. Tabii ki hos bir sey degil yok vize vermem, yok bilmem ne ama sonucu ne olursa olsun geri vites yapmamaliyiz.

Kim Ne Diyor?

Anti-Emperyalist ayagina yatan siyadi tuccarlar, hemen ajan muhabbetlerine baslamis. Yahu ajanina sanki vize mi alacak ABD? Zaten bu adamin ya Amerikan pasaportu yani cift vatandasligi vardir ya da vizesini zaten almistir.

Aciklamada GOCMEN OLMAYAN VİZE diyor. Yani B1/B2, J1, F1, H2B gibi vize turleri. Gocmen olarak basvuru zaten devam. Bir Green Card kazanani, bir iltica basvurusu yapan, bir diplomatik pasaportu olan adam zaten sıkıntı yasamiyor.

Samil Tayyar kafasiyla gidenler icin de sunu soyleyeyim, ulkeye giris cikislarda problem yok. Yani ABD, sinirlarini veya seyahatleri engellemis ya da kisitlamis degil gordugum kadariyla. Sadece su an icin vize vermiyor o kadar. Dolayisiyla ortada fol yok yumurta yok, 6. Filo defol tribine girmememiz lazim rest cekerken. Sadece, su anki tavrimizi degistirmememiz ve blofu yemememiz lazim. Ben olayi boyle okuyorum.

1-2 ay surecegini tahmin ediyorum. İblib operasyonlari bitince, "Turkiye bizi dinlemedi ama Pyd ile sorun yasamadi. Bizim icin onemli olan bolgedeki ISIS terorunu yok etmekti ve bu da oldu. Ama birdahakine Turkiye bizi dinlemezse, iliskilerimizi gozden geciririz" seklinde bir aciklama yapacaklarini tahmin ediyorum. Trump beyi dinleyecegiz bakalim ne diyecek...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder