VOLKAN APAYDIN - Biliyo bikaç bişiy...

Beyin yakan fikir adamı

Corona, Netflix, Paskalya, Arabesk Chat




Koronavirüs stresi devam ediyor. Sağlığımızı, ailemizin sağlığını bir yandan düşünürken, diğer yandan virüsün ekonomik etmenleriyle uğraşıyoruz. Bu da buraya düşebileceğimiz bir acı hatıra notu olarak kalacak elbet ama şu an içinde yaşarken pek öyle hatıra diyemiyoruz.

Salgının fiziksel etkileri, kaybettiğimiz vatandaşlarımız, toplumdaki panik havası derken hem psikolojimiz bozuldu hem de ekonomimiz bir yandan. İşler durdu, çalışanlar ücretsiz izne çıkarıldı ya da yarım gün çalıştırılmaya başlandı. Kimileri işten çıkarıldı. Devlet üç beş atsa da, ekonominin bitik olduğunu ve bunun bugün söyledikleri gibi ayda 1200 lirayı geçmeyeceğini biliyoruz. 15 gün çalışanlar için de verdiği kısa vade destek paketi zaten yarı maaş malum.

Ben evden yarı maaşla çalışanlardanım. Bir şey diyemiyorsun, işverenin de casada papel yok. Haliyle sineye çekiyoruz. Beğenmiyorsan çık git diyebilir, ona da götümüz yemiyor. Umalım da en kısa zamanda her şey normale dönsün. Ha bizim iş yurtdışı ile, o yüzden 6 ay pek bir şey beklemiyorum açıkçası. Sonrasında tencere kaynasın yeter.

Evde otur otur pek bir şey de yapmıyoruz. 9-6 bilgisayar başında dikilip, akşam Netflix. Nekşfliş'te İspanyolca dizi izleye izleye, ortada por favor diye geziyorum. Markete lösemili gibi iniyoruz ağızda maske.

Geçen sene birisi çıkıp, 1 sene sonra böyle angut gibi yaşayıp yarı maaşla yaşayacak, iki adım öteden fazlaya gidemeyeceksiniz dese; kargo taşır gibi tabut taşıyıp insan gömeceksiniz diye anlatsa, hassirele oradan manyak mısın ne kıyamet senaryosu yazıyorsun derdik. Şimdi hesabı siz düşünün.

PASKALYA BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN

Hz. İsa çarmıha gerilmiş, 3 gün sonra dirilmiş. Bunu bayram olarak kutlayan Hristiyan kardeşlerimizin bayramlarını tebrik ederim. Hz. Muhammed için yaptığımız kutlu doğum haftası benzeri bir şey. İngilizcedeki adı Easter. İsa peygamberin mucizesi olur da şu virüs belasından kurtuluruz umarım

Flatcast...

Eskiden FlatCast yayın sitesi vardı çok popüler. Siteden hesap açıyorsun, bilgisayarına yüklediğin müziği ftp üzerinden taşıyarak radyo yayını yapıyorsun. Bakıyorum Almanya'da Avusturya'da çok yaygın. Dertli, gamlı, kederli gurbetçi vatandaşlarımız arabeskin dibine vuruyor şu an ve ben de bir hesap açıp yayınları dinlemeye katıldım tabi. Nostalgia...

Madem dışarı çıkamıyoruz, bari içimiz dışımıza çıksın. Son olarak siktir git başımızdan covid-19 diyor, boş muhabbetin devam ettiği Twitter'a dönüyorum.

Ne zaman sıkılsam, bloguma girer biraz keder kusar, biraz neşe tükürür, karalar giderim. Yine o günlerden biri. Uzun zaman sonra geri döndüm tribine girmiyorum artık, çünkü biliyorum iş güç derken gerçek hayata geri dönünce başa saracağız. Kredi kartı borçları, internet sitesinden ağır basıyor.

#evdekal #hayatevesığar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder