VOLKAN APAYDIN - Biliyo bikaç bişiy...

Beyin yakan fikir adamı

Neden Blogger Kullanıyorum?

Ben de bazen kendime soruyorum, neden ?
Bunun birsürü nedeni var ama özellikle, alan adının ücretsiz de olsa sürekli kalması ve tasarımın çok müdahale edilebilir olması en önemli nedenler.

Bu güne kadar belki 150'den fazla web sitesi, blog, forum açmışımdır. Buna sosyal medya hesap ve gruplarını katmadan bu 150+ rakamını verebiliyorum. Aklıma yatan, kendi adımla olan web sitesi dahil birçok projem istediğim gibi zaman ayıramadığım için uçtu gitti. Bu böyle olunca, insanın online platformda iş yürütme zorunluluğu olmayınca sürekli boşlayabiliyor.

Bir web sitesi açıyorum, alan adı alıyorum. Hosting alıyorum. Yapılmayacak bir şey değil. Yazılım da kuruyorum, tasarım da yapıyorum. 1 sene geçiyor, üzerine düşmüyorum boşa gidiyor. Bir alan adı alıp bloggera yönlendiriyorum, o proje de boşa gidiyor.

Peki Blogger'ın blog yazmada bana faydası ne?

10 sene kalan sitelerim var. Bir sayfayı açıyorsunuz ve duruyor. İstediğiniz gibi güncelleyip kullanıyorsunuz. XML tema üzerinde istediğiniz gibi değişiklik yapıyorsunuz. Elbette çok fazla eklenti ekleme, seo, kazanç odaklı çalışma zor. Ama ücretsiz, alan ve trafik sorunu yok. Çabuk index alabiliyor çünkü Google altyapısı var. HTML ve Javascript kodlarla istediğiniz şeyi çok kolay ekleyip çıkarabiliyorsunuz. Özellikle Gadget bölümünü çok seviyorum, bir tıkla sayfanın yerleşim yerine rahatlıkla istediğinizi monte ediyorsunuz.

Farklı sekmeye geçtiğinizde mesela #EvdeKal şeklinde değişen #EvdeKal Dinamik Title düzenini görmüşsünüzdür. Bunu Wordpress'te yapmak için css'e gireceksin de, yok bilmem ne yapacaksın da. Zaten Wordpress bok gibi olmuş. Column olarak sürekli bir şeyler yaza yaza gidiyorsunuz. Yoast eklentisini basıp, basmakalıp yazılarla üstlere çıkıyorsunuz bitti gitti. Ne anlamı var? Wordpress artık blog değil, ticari yazılım benim gözümde.

Demiyorum ki vBulletin, phpBB gibi şeylere geri dönelim ya da Drupal kuralım. Ama ben böyle seviyorum, biraz da eski kafayım belki de...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder