VOLKAN APAYDIN - Biliyo bikaç bişiy...

Beyin yakan fikir adamı

Müşteri Hizmetleri Tacizleri

Pü size. Sabah sabah ya..

Şimdi ben bir borçlu adam olarak çeşitli bankalara borç takmış durumdayım. Asgarisini, faizini, alt limitini tabii ki ödüyorum, borcuma sadık biriyim. Borcumu ödemesem zaten fazladan iki bin lira avukatlara ödeyeceğim -ki avukatları, polisleri ve çağrı merkezi çalışanlarını sevmem- o yüzden zaten geciktirmem. Gel gör ki bankalar bunu böyle düşünmüyorlar. Hele bankalar, çağrı merkezlerine iş yükünü paslayınca ve çağrı merkezi çalışanı maaş ve prim aldıkça, her türlü saldırıyorlar. Tahminimce maaşı dışında, kendisine düşen borçluyu aradığı müddetçe (ayın 1-5-15. ve son günü) bir kazanımı var. Yoksa sabahın dokuz buçuğunda ne arıyorsun beni değil mi?


Şimdi gelelim en sevdiğim noktasına: tacizkar yaklaşım.

Banka bana mail atıyor. Diyor ki ödeme tablonuz burada, olumsuz sicil kaydınızın oluşmaması bla bla parayı verin. Aşağıda ödeyeceğiniz miktar yazıyor. Sonra aynı gün sms atıyor. Ertesi gün sabah sms atıyor. Akşama doğru mail atıyor. Sonra mail atıyor, sms atıyor ve maili kesiyor. Diyor ki, maillerine bakmıyor galiba bu ama telefona kesin bakıyordur. Attığı sms mesajlarının sonucunda da ben para yatırmadığımda -olsa yatırırım şerefsizler- arıyorlar. Arama konusunu da rahatlaştırmış durumdalar. Şu güne kadar para yatırın diye arıyorlar.

En çok kullandıkları keyword "kredi sicilinizin olumsuz etkilenmemesi". Sanki "sicilinize işleriz, hükümlü muamelesi görürsünüz" baskısı kurmaya, para yatırmaya zorlamaya çalışıyorlar. Bence bu da mobbing. Banka mobbingi. Şu güne yatırmanız lazım diye arıyorlar, sms atıyorlar. Bunu da müşteri hizmetleri, daha doğrusu parasını verip kiraladıkları çağrı merkezi çalışanları gözü kapalı yapıyor. Doğrudan banka yüz göz olmuyor. Veriyor bir çağrı merkezine, arayın anasını satayım diyor. Acımdan da ölsem girip yapmayacağım bir iş ya.

Ben yurt dışı eğitim danışmanıyım. Ben de telefonla aramalar yapıyorum, başvuru yapanlara telefonla ulaşıyorum. Görüştüğüm öğrencileri tekrar arayabiliyorum. Ama bunu taciz edecek şekilde, her gün yapmıyorum. İnsanların bir özeli vardır, her dakika aranmaz, hre gün arama yapılmaz. Bunları da düşünmek gerekiyor ama bankalar, borcunuz var diye sizi her gün düzenli arayabiliyor.

Bankalardan anlayış beklemiyorum, hepsinin amına koyayım. Ama artık aramayın yeter, param olsa zaten yatırırım sizinle mi uğraşacağım? Her ay 50 lira faiz ödüyorum Yapı Kredi bankasına ki 1 senedir ödüyorum. Şimdiye borcunu kapatmıştım amk.

Siz siz olun, borç yapmayın. Kredi, kredi kartı, ek hesap, avans vs kullanmamanızı tavsiye ederim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder