VOLKAN APAYDIN - Biliyo bikaç bişiy...

Beyin yakan fikir adamı

Zam zam zam...

Elektriğe %9, doğalgaza %9 zam yapıldı. Konutta yapılan zam oranı bu, işletmeleri hiç yazmıyorum bile...

Elektriğinin bir kısmını doğalgazdan üreten bir ülke olduğumuz için, aklıma gelen direkt şu: %9 üzerinden bir de doğalgaz kaynaklı elektrik zammı gelecek mi?

Ben yeni evlendim. Evde 2 kişiyiz, 1+1 evde oturuyoruz ve günün büyük bölümü işte geçiyor. Dolayısıyla aslında elektrik kullanımımız çok değil, daha doğrusu evi kullanımımız bile çok değil. Bununla beraber, Ağustos ayında 65 TL gelen elektrik faturası, Eylül ayında 117 TL olarak geldi. Şimdi bir de yeni zamla birlikte aynı kullanım kim bilir ne kadar gelecek?

Enflasyon yükseliyor, döviz yükseliyor. İthal ettiğimiz mal ve hizmetler zamlanıyor ve bu bize zaten yansıyor. Hem birim fiyattan, hem satıcının kârından bir zam bize yansıyor. Bir de fırsatçı esnaf var, 3 liralık şeyi 5 liraya sorgusuz sualsiz satmaya başladı da şimdi zabıtalar teftiş yapıyor...

Peki soruyorum, kazanç aynı oranda artıyor mu? Ben asgari ücretle çalışmıyorum ama buna yakın bir rakamdayım. Acaba asgari ücret, hissedilen zam oranında artacak mı? İnsanların evine giren sebze ağırlığı yarı ağırlığına mı inecek? Etin kilosu 60-70 TL fakat Brezilya'dan angus getiriyoruz, Sırbistan'dan bir dönem et aldık, bu ithal etler zamlarla beraber kilosunu 100 TL yapar mı?

Bunların hepsi kafamı kurcalayan sorular. Bu ülke artık yaşanamayacak bir hal alıyor ve insan hem sinirleniyor hem de psikolojik sorunlar yaşamaya başlıyor. Keşke para bulunmamış olsaydı diyor insan...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder